torsdag den 8. juni 2017

DIY Dukkebleer

Jeg har jo lavet et mønster på dukkebleer og nu har jeg også fået lavet en DIY på dem.

Mønstret finder du her del1 og del2

Start med at klippe dit yder stof og dit inder stof. Jeg har brugt jersey yderst og billigt fleecetæppe på indersiden. Overlock dem sammet vrang mod vrang og lad et hul stå åben på fronten. Vil du hellere lave bleen turned over and topstich så ligger du sømrum til og syer ret mod ret vendehullet skal igen være på fronten af bleen.  I stedet for at lave løbegange til elastikker hæfter du elastikkerne hvor de skal være og så laver du løbegangen samtidigt med at du stikker bleen rundt i kanten. dvs. du kan sagtens sætte elastikkerne fast inden du vender rundt og sætter velcro på.


Sy et stykke velro jeg bruger 1,5 cm bred og 5 cm lang. på indersiden af bleen lige i midten ca. 3-4 cm fra toppen af bagstykket. velroen er til at sætte indlægget fast med så man evt. kan skifte den hvis man laver indlæg med tis eller lort på så dukke kan få en ny ren ble på. 

Sy løbegange til elastikker ca. 1 - 1,5 fra kanten af bleen. Der er markeret på mønstret hvor elastikken skal sidde.


Sæt elastikkerne i løbegangen og hæft dem i enderne. Jeg bruger en nål til elastikker men en lille sikkerhedsnål kan også bruges.


Luk hullet i fronten 

Sy velcro på fronten og på vingerne 

Sy indlægget sammen jeg har 2 lag fleece. Sæt velcro på bagsiden som er modsat af det du syede ind i bleen. 

Nu er bleen færdig og klar til Brug 

Tilføj billedtekst


God Sylyst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar